ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

сряда, 31 декември 2014 г.

С ЕДНО АНГЕЛЧЕ В НОВОГОДИШНАТА ВЕЧЕР …


Дни наред фейсбук е препълнен от постове кой и как ще изглади фрака и балната рокля, как ще се качи в светналата от чистота и блясък лимузина, как ще внимава да не стъпят накриво тънките токчета… Как ще отиде там, в еди коя си мраморна зала, където святкат светкавици, където се люлее снобизъм и алкохол…
И всичко това е гарнирано с „ Ах, ох, ле-ле”, „ Да пиеш едно от мен и за мен…”
Мила родна фейсбук-картинка…
А аз, макар и в Париж, града с хилядите възможности да прекараш една вечер безумно, чакам с нетърпение малкото ми внуче, мойто момченце, което за първа нощ ще спи при нас. Очаквам с толкова тръпка как ще притисна това мъничко телце и ще подхвана оная приказка за оная планина, за оная река, бистра като сълза, за ония рибки, зайчета и слънце, слънце, слънце…
Наивно, да, много наивно, сантиментално, както казват нашенци, когато искат на някого да се присмеят. А забравят, а може и изобщо да не знаят, че „сантимент” всъщност е френска дума и тя просто означава „чувство”… И че човек без усещането за чувство и въображение не е нищо повече от един сноб и инвалид по дух, па макар и във фрак и бална рокля…
Да, моето момченце вече заспива. Като ангелче-цвете…Там, при планината, реката и живинките на своите прадядовци, на своята кръв… Нани на, нани на…
Благословени мигове… Пожелавам ги на всички приятели! Пожелавам и това, което пожелавам на себе си и близките си хора - здраве и кураж!
Честита Нова година!
Димо Райков

Няма коментари: