ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

вторник, 9 май 2017 г.

БЪЛГАРСКИ БАБИ В ПАРИЖ

ЛЕЛЯ. ЕЛЕНКА...
Леля Еленка, милата...
На 78 години, от Разградско..
Да, от града на футболните шампиони, които получават по 120 000 лева на ...месец, това официално бе съобщено от румънски специалисти, толкова получава като заплата резервата румънец, забравих му името...
А пенсията на леля Еленка, след цял живот работа в ТКЗС-то, била...230 лева...
Познавам леля Еленка от десетина години, описал съм я в книгите ми, мъжът й, дядо Велико, починал скоро, трябвало да му направят операция в болницата в Кубрат, тя дала два пъти по 300 евро, но лекарят отишъл на...почивка. И дядо Велико починал...
И леля Еленка пак е в Париж, скрибуца с нещо като цигулка - да, там, встрани от културния център "Помпиду"...
- Преди терористите изкарвах по 50 евро на ден, ама сега французите трудно дават, изкарвам двойно по-малко.. Ама те са добри хора, съжаляват ме и пак дават...И аз ги изпращам в България на децата и внуците...
Почерпвам я за "Бог да прости' татко и мама, тя бе виждала татко, запомнила бе, че той й бе свирил с уста оная песен за Янко Разбойника...
Да, леля Еленка.
От "стабилната" България...
Където днес е празник, където има парад и държавата демонстрира сила, сигурност и мощност...
Тръгвам си.
И усещам как сълзата напира...
Докога бе, хора, докога бе, българи, ще изпращаме майките, бабите си дажтърсят залъка си в чужбина, която ние иначе ругаем...
Докога ще бъдем символ на мизерия.
Докога ще бъдем без сърца...
Димо Райков

Няма коментари: