ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

събота, 19 октомври 2013 г.

БГ-ПАРАДОКСИ...

НЕ ДИШАЙТЕ В БЪЛГАРИЯ
Три „невинни” епизода…
Срещна ме приятел-французин. Гледа ме с широко отворени очи. Какво има, питам го. Той не иска да ми каже, после ме поглежда пак – Райков, неудобно ми е, виждаш, но бих искал да си изясня нещо, четох в „Ню Йорк таймс”, заглавие – „ Не дишайте в България!”… Въздухът у вас бил най-лошият, извън всякакви допустими норми… Водата и тя… Ама толкова ли сте зле...? Та вие, след като не сте си оправили най-нужните за един организъм неща, дишате и пиете смърт, за каква цивилизация говорите тогава, какви курорти рекламирате…
Ех, как исках в този момент да има около нас поне един от тези бодри „бг-патриоти”, които не спират да реват – помощ, чуждата конспирация ни убива красивата родна страна…
Чуждата ли конспирация или нашата некадърност и простотия…

Втори епизод
Гледам бг-телевизия… Настръхвам. Чувам остър, режещ звук, подобен на вой на сирена, чрез който се оповестява началото на война или нещо такова… Какво ли е станало? А то какво било? Ами властта в Омуртаг по този начин известявала на населението, че… Господи… Да, че водата идвала по чешмите за два-три часа… Предупреждение да не би някой да забрави и да остане без…вода…
Ох, 21 век в страна-член на Европейския съюз…

Трети епизод

Челните страници на вестниците в България са запълнени със стряскаща новина – най-висшият представитил на българската власт е сгафил, и то яко… Обаче по телевизията се обажда слушател и казва – хайде стига бе, че тези преди него, а и сега около него, не крадат ли също? Оставете човека…
Преди месеци френски министър излъга нескопосно за сметка в чужда банка. Изригна такъв вой… Все още държавата се тресе… И знаете ле каква бе реакцията на всички французи, до един, няма значение дали бяха негови съпартийци, приятели, в това число и жителите на населеното място, където този бивш вече министър е бил кмет и където е направил толкова неща – това е страшно, не може политик, а още повече и от такъв ранг, да постъпва така! Това е срам за Франция, това е срам за всеки французин! Оставка и съд!
И да, в нормалната страна оставката веднага бе подадена, този човек го „разкостиха”, сега съдът е на ред… За една невинна лъжа… Е да, ама във Франция…
Във Франция ли, абе, я ги мани тия петли, тях ли ще ми хвалиш, хайде бе, предател такъв, родоотстъпник, та не виждаш ли какви нещастници са, щели сега да дават жилища, и то на „Шан-з-Елизе”, на ромите, ле-ле, ама тия хич не са с акъла си, мани, мани, улав народ, жабарски, да дават палати на мургавите, щото нямало къде да спят през зимата…А ти ми ги даваш за пример… Айде, бегай бе…
И аз…”бегам”…
Ама къде да избягаш от „българското” у тебе…

Димо Райков
Париж

Няма коментари: