ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

неделя, 25 май 2014 г.

ШОК ИЛИ ЗЕМЕТРЪСНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ...

изборите във Франция

За мнозина българи станалото вчера във Франция наистина е потрес.
Но аз вече съм поопознал французите.
И съм сигурен в случая, че това не е тяхна първосигнална реакция,както обикновено е у нас.
Това е промислен, предупредителен вот-плесница. С него бойките французи,чиято страст към Свободата е пословична и обагрена с много,много кръв на предците им, показват не само на своите политици, но и на Брюксел, че той трябва да се "вземе в ръце", че хората не го харесват в днешния му вид, че водещо трябва да бъде онова, което са завещали основателите му - съюз в полза на хората, а не бюрократщина и "дебелогушие" чиновническо. Предупреждението е остро, наистина шоково и земетръсно, та това е Франция, един от двата стожера на Европейския съюз. Тя не е България, с която никой и за нищо не се съобразява.
Това са граждани,които знаят цената на гласа си, на живота си, на този единствен и неповторим човешки живот, който те искат да живеят сега, в този миг и ден, а не, както ние сме свикнали, да ни лъжат, че той,животът, хубавият ни живот, щял да бъде утре, след години... И всъщност това наше "утре" никога не идва.........
Граждани, които, след като чуят, че някъде по света хора си продават като топли кифли и кебапчета гласа си, не могат да повярват какво е това, не могат да го проумеят...
Аз съм сигурен и в това, че политиците им ще разчетат правилно този вот. Направи ми голямо впечатление, че никой не се нахвърли озлобено срещу гласувалите за националистите, никой не ги нарече неграмотници или нещо подобно, никой не ги заплю, а, стреснати и замаяни, политиците на Франция веднага реагираха, потърсиха вината преди всичко у себе си.
Премиерът се яви само минути след обявяването на прогнозните резултати, беше разтревожен, но по своему твърд.
И се разголи все едно е писател - "Вината е в нас, това е шок, това е земетръс. Ние трябва веднага да започнем реформа,ние трябва да чуем гласа на народа."
Каква разлика между френските социалисти и нашите, нали?
Каква разлика между френските политици и нашите, нали?
Каква разлика между френските гласоподаватели и нашите, нали?
Ето защо Франция е велика, ето защо България е също, но "велика"...
Това е.
Другото, това нашето "патриотарство", тази наша всезнайковщина, този наш дребен тарикатлък, да гледаш къде има келепир - всичко това, което вече десетилетия възпроизвежда статуквото, е от лукаваго...

Димо Райков
Париж

Няма коментари: