ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

четвъртък, 7 ноември 2013 г.

ДНЕС СЕ Е РОДИЛ АЛБЕР КАМЮ


СТО ГОДИНИ ОТ ПОЯВАТА НА БЯЛ СВЯТ НА ВЕЛИКИЯ МАГЬОСНИК НА СЛОВОТО

Боже, какъв е този мой късмет? Днес е рожденият ден на големия Албер Камю, цял ден чакам да започне тържествената вечер, посветена на него, а съм седнал да пиша тук и да убеждавам някого, който не иска да бъде изобщо убеждаван, в думите на великия писател, които съм сложил за мото на моя роман "Реката на смъртта или разказ за генезиса на една омраза" - " Писателят трябва да слугува не на ония, които правят историята, а на ония, които я изтърпяват"...
И още нещо от този великан на Духа.
Когато получава писмо-покана от Елисейския дворец да отиде при президента, той показва писмото на майка си. Тя му казва - " Тези хора не са от нашата черга, ние нямаме работа с тях."
Повече думи нужни ли са, за да усетим същността и величието на Камю?
И още само едно изречение от Камю, за което ми помогна моят приятел д-р Христо Димов - " Обичам страната си твърде много, за да бъда националист."
Да, това е...

Няма коментари: