ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

вторник, 17 март 2015 г.

БЪЛГАРИНЪТ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОСВОБОДИ ОТ ...СЕБЕ СИ...


Живот на колене или емигрантство...
Всъщност това е най-трудното при българина.
Да се спаси от... себе си...
Най-много обиждащи ме думи, че съм критикар, че не виждам хубавото в България, че съм предател и тем подобни, са от ... точно тези, които аз с цената на лишенията в своя живот защитавам?!? Да, от .. пенсионерите..
Много хора или нищо не са разбрали, или не искат да си го признаят.
А за търпението не ми се говори...И още нещо - няма смисъл да плачем,че европейците не ни помагат. Те ще ни помогнат, когато повече хора като мен им казват истината. Те и сега я знаят, но след като никой не протестира, те си траят, защото си имат техни проблеми. но ето, и те започнаха да се изказват публично за мизерията у нас, която наистина шокира нормалния човек. Дори висш европейски чиновник с ирония каза, че нашата минимална заплата е по-малка от китайската?!?
А нашите властници идват в чужбина и казват, че всичко у нас е тип-топ, защо тогава да се хващат и с нас, без друго си имат толкова проблеми, нали? А и докога все ще чакаме някой друг да ни помогне?
Вижте какво правят гърците, и то в тази ситуация сега?
Да говоря ли за онова вътре у българина, за оня негов тарикатлък, да говоря ли за Морфов, за Радан, за Станишев, за Борисов, за Доган...За всичките тези "спасители" на България... Всъщност това съм описал в книгите си още отпреди десестина години, че и в последната си "Диагноза:Българин в чужбина", но кой да чете..
Нали виждам всеки ден какво става тук, във фейсбук - когато критикувам някой техен враг, тези застават с мен, браво, г-н Райков, но когато утре критикувам техния шеф - у-у-у, предател...
Много неща ги няма у нас, ето снощи гледах един френски филм за Втората световна война...Какво да ви кажа? Само това, че тези хора имат друг начин на мислене, те могат и в най-тежкия момент за тях самите да прощават на...врага си...
Тя е дълга тази тема...Просто само искам да кажа, че разликата е от земята до небето. Пък който както иска да го разбира...
Аз лично се уморих да доказвам, да казвам...Блъскам тук сам, без никаква помощ, показвам положителното у чужденеца, та дано нашенецът да прихване, а той - айде бе, кво ми ги хвалиш тия...
Той просто не иска, хич не иска да бъде нормален. Защото това значи да промени начина си на живот и мислене, иска много усилия, много лишения...Иска да си плаща за всичко, което потребява. Да не лъже държавата, да не лъже и себе си, да получава достойно възнаграждение, но и да си плаща всичко до стотинка...А в България днес какво е? Аз ли да ви обяснявам?
Ето, само един въпрос - знаете ли колко лекари и медицински персонал вече работят в чужбина? И знаете ли, че никой от тях, ама никой, не е поискал и стотинка от своите пациенти!!! Какво е това? Значи същите хора в България ще те изядат още от вратата на болницата за парички, но тук, в чужбина, при нормалния свят, те са съвсем други!!! И колко още неща...
Елате, вижте какво е в чужбина, с хубавото и лошото. И ще видите, ще го усетите с кожата си, че досега сте живели в един измислен е нереален свят...Хайде да не я казвам най-точната дума...
Да, българинът не е готов да живее в нормалност...И това се използва от властниците, които и да са те...
Кой в света може да търпи това, което е с пенсиите у нас? Единствено ние...Хайде, кажете ми - аз от години, от 12 години, пиша за тези пенсии и доходи, за тази контролирана мизерия...Нито един, само напоследък един-двама ме подкрепиха...Какво е това?
Това е истината! Боли, ама това е! Най-лесно е да плюете Димо Райков, ама себе си, себе си...А за мен там е "сърцето" на проблема.
Просто днешният българин си обича днешния начин на живот! Не сте ли съгласни с мен?
Трагедията на днешния българин, това вече го изстрадах и осъзнах, след годините живот в чужбина, е - сегашните българи не могат, а и не искат да живеят нормално! Това е! Защото те не могат да преценят реално какви им са възможностите, а и не са свикнали на честния начин - работиш, получаваш, потребяваш, плащаш си...Просто е, нали, но в българските условия е неприложимо.
Никой в България не иска да промени статуквото, никой не говори от толкова години за най-елементарната несправедливост - пенсиите.
Нима не виждате, че никой не иска да промени начина си на живот. Нима не виждате как всеки в България търси враг, все друг му е виновен? Нима не виждате как интересът движи нещата, какви партизански лентяи има? Нима не виждате как в България мразят емигрантите...
На мен вече ми писна да отварям очите на хора, които искат те да им бъдат винаги затворени...Защото така им отърва...Не виждате ли как в България се уважават тези, които са на власт, които могат да направят далавера, могат да помогнат с някое топло местенце и тъй нататък...Аз тук говоря за народопсихология.
Бил съм на много високи служби и изведнъж съм разбирал, че имам хиляди братовчеди. После, когато съм падал от служба, изведнъж тия всичките изчезват...
И вие ми говорите, че с такъв народ ще тръгнете да се борите? Ами, тръгнете! Аз съм вече уморен, а и не виждам смисъл. Защото веднага около този, който е чист, се намърдват цяло ято тарикати, които реват, че са с него, увличат го и в първия момент го изоставят...
Ето, сега виждам един такъв случай. И зная как всичко ще свърши. Защото виждам кои се присламчват около него...
Затова казвам на тези, които ме уважават - спасете се веднага, начаса, с цената на всичко . Иначе е ясно - живот на колене..
Аз не мога да разбера защо така в България се ядосват, че много хора емигрират. Ние живеем в 21 век, животът е един и е на този, на който е даден, той единствен разполага с него. Защо са тези вайкания? Аз зная защо, но друг път ще продължим. А и наистина всичко това съм го написал в книгите ми, просто се повтарям. Ето, в някои от книгите,например, "Кестени от Париж" давам подземията на бг-емигрантството, ще настръхнете, в други книги давам други страни на емигрантството... Всичко е пъстро, има и хубаво, и лошо... Затова не давам рецепти, оставям читателя сам да се замисли и сам да избере какво да прави с живота си.
Дали да продължава да живее на колене, но без рискове, или да рискува и се пребори със себе си. И последно - няма възраст за едно такова решение. Защото на Запад поне уважават възрастта...
В заключение ще кажа - няма нищо по-хубаво от това да работиш достойно, да получаваш за труда си достойно, да си плащаш сам за всичко, което потребяваш...
Тогава, макар и не богат, ти спиш като къпан. Без завист, без поглед в чинията на другия, без нашенски тарикатлъци, без прецакване на другия...
Просто се чувстваш като бял човек. Усещане и състояние на духа, което сме го забравили, всъщност съществувало ли е то...
Димо Райков

Няма коментари: